Thursday 18 June 2015

Jurnal 11/44 : Marhaban Ya Ramadhan

Teks : Nor Azlina Najib
Gambar : Google 


Assalamualaikum w.b.t

Khamis, 18 Jun 2015 bermulalah 1 Ramadhan 1436H. Terasa kesayuan menjelang azan Maghrib semalam. Bersyukur kerana Allah masih memberi nikmat untuk melalui Ramadhan kali ini. Semoga Ramadhan kali ini akan menjadikan kita insan yang lebih baik, yang dapat memanfaatkan bulan Ramadhan sebagai bulan ibadah.

Dalam melewati newsfeed FB saya, saya tertarik dengan perkongsian idea Kit Ramadhan 1436H - Aku, Al-Quran & Ramadhan  yang mahu mengajak lebih ramai sahabat & sahabiah untuk menghidupkan Ramadhan dengan Al-Quran. Kalendar yang disusun setiap hari dengan ayat-ayat trivia berpandukan juzuk yang ada di dalam Al-Quran. 

Sila muat turun di pautan di bawah.

Aku, Al-Quran & Ramadhan (saiz A3). Ada 2 versi.
Versi 1 dengan jadual berbuka puasa dan sahur bagi kawasan seluruh KL dan Putrajaya.

Versi 2 dengan jadual berbuka puasa dan sahur dikosongkan untuk diisi sendiri.


Aku & Ramadhan (checklist ibadah saiz A4)

EXTRA
KALENDAR TADABBUR AL QURAN by SYAAMIL QURAN


Semoga memberi manfaat terutamanya kepada kanak-kanak yang baru sahaja belajar berpuasa, atau boleh dapatkan Kit Ramadhan ( 9 dalam 1 ) yang mengandungi 

1. Buku Jurnal Ramadhan Saya
2. Buku Aktiviti Ramadhan
3. Carta Motivasi Ibadah Saya
4. Pelekat Motivasi
5. Bunting Pesta Ramadhan dan Syawal
6. Tabung Sedekah
7. Angpau Sedekah
8. Ramadhan Door Knob
9. Taqwim Ramadhan
10. Fail Kit




No comments:

Post a Comment