Thursday 30 July 2015

Jurnal 22/44 : Sertai Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR)

Teks : Nor Azlina Najib/Group ABDR
Gambar : ABDR

Sejak akhir-akhir ini, saya kerap mendapat persoalan mengenai kelas atau menjadi pengurus online Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR) seperti saya. Persoalan kadangkala di utarakan melalui messenger Facebook atau WhatsApp. Terima kasih sekali lagi kepada mereka yang berminat, secara tidak langsung saya tahu ada pembaca pada penulisan yang saya kongsikan.

Soalan yang kerap di ajukan adalah

Soalan 1 : bagaimana mahu mengikuti kelas atau rakan niaga ABDR? 

Syarat asasnya adalah anda perlu pilih salah satu Blog ABDR iaitu : 
  • Kelas Blog Penulisan & Pengurus Online ABDR (Yuran RM250)
  • Kelas Blog Bisnes & Pengurus Online ABDR (Yuran RM300)
Soalan selanjutnya : Apa beza Blog Penulisan & Blog Bisnes?

Blog Penulisan merupakan medium kepada pelajar untuk menulis berdasarkan minat, kemahiran dan kepakaran sedia ada. Ianya boleh dijadikan panduan kepada pembaca di luar sana dan secara tidak langsung blog anda akan menjadi salah satu daripada kaedah pemasaran.

Contohnya anda minat memasak, maka anda kongsikan resepi, rahsia, tips-tips masakan di dalam blog. Apabila pembaca di luar sana membaca dan mengikuti penulisan anda, maka anda telah membentuk pengaruh pembaca yang boleh ditukar kepada prospek pelanggan anda.

Blog Bisnes pula adalah membina kedai atas talian (online) berdasarkan produk atau servis. Contohnya produk pakaian, makanan, butik, produk kesihatan, kecantikan dan seterusnya. Kelas ini sesuai untuk surirumah yang tiada asas atau pengetahuan tentang urusniaga online. Kepada anda yang hendak memulakan berniaga, tetapi tidak tahu cara atau tidak ada produk, anda dinasihatkan untuk memilih Kelas Blog Bisnes.

Contoh kelas Blog Bisnes : Blog Nor Azlina Najib

Soalan 3 : Apa yang saya dapat bila membayar yuran kelas?

Sekiranya anda sudah membuat pilihan kelas, maka anda akan di beri tunjuk ajar mengikut masa yang fleksibel, nota tutorial bergambar, dan network bersama 1000 blogger alumni akademi yang merupakan usahawan online dan WAHM.

Ohh ya, anda juga layak mendapatkan ebook sebagai BONUS penyertaan.
  1. Kelas Blog Penulisan (Bonus 6 eBook) 

  • eBook Belajar Asas Blog
  • eBook Super WAHM Super MOM
  • eBook Mula Bisnes Butik
  • eBook 101 Idea Bisnes
  • eBook Yeay! Mama sudah 'resign'
  • eBook 10 Langkah Mudah Bina Kedai Online 


2.  Kelas Blog Bines (10 eBook)
  • eBook Belajar Asas Blog
  • eBook Super WAHM Super MOM
  • eBook Mula Bisnes Butik
  • eBook 101 Idea Bisnes
  • eBook Yeay! Mama sudah 'resign'
  • eBook 10 Langkah Mudah Bina Kedai Online 
  • eBook Panduan 44 hari Berpantang (Moden/Tradisional)
  • eBook Resepi 44 Pantang
  • eBook Rahsia Khidmat Pelanggan
  • eBook Panduan Rakan Niaga
Soalan 4 : Bagaimana saya mahu mendaftar dan membuat pembayaran?

Jika anda sudah bersedia menyertai kami, maka urusan pendaftaran boleh hubungi saya di :

emel : norazlinanajib@gmail.com
sms/whatsapp/telegram : 0164442134

atau terus isikan Borang Tempahan di sini ---> KLIK SINI 
dan maklumkan kepada saya untuk sesi memulakan kelas 

Dengan ini, saya harap pembaca blog  saya jelas dengan kelas ABDR tawarkan. Jika ada sebarang kekeliruan, boleh ajukan pertanyaan lanjut kepada saya ya. 



No comments:

Post a Comment